Friday, May 1, 2009

Coretan di kala Busan

sekarang jam menunjukkan pukul 1.23 pagi. aku masih lagi berjaga. bukanlah perkara pelik pabila aku berjaga sehingga waktu begini. aku bosan. mata sudah agak ngantuk, namun aku tetap ingin menulis sesuatu didalam blog ku ini. sudah lama rasenyer tidak di update yer. mendengarkan lagu 'unstoppable' oleh kat deluna, perasaan ngantukku semakin hilang kerana lagu ini sungguh catchy. namun, aku akan tidur juga nnt.

sepanjang hari ini, aku memikirkan tentang banyak perkara. ouh, berkenaan kereta, tmpt lahirku, ceramah solat jumaat td n mcm2 lagi. terlalu byk untuk diperkatakan. apekah yang merunsingkan aku? ya! keputusan peperiksaan yang telah aku hadapi. ya Allah! bantulah aku. aku dah berusaha sedaya upaya, namun, hasilnya tidak memberansangkan. semester ini boleh dikatakan agak buzeh yer. ape buzeh itu? ouh! samela dgn makne sengal yer. aku risau dan aku redha.

melihat koleksi perfumeku, aku terleka sekejap. agak banyak dan apabila dikira-kira, jumlahnyer melebihi seribu ringgit. apekah motif aku menghabiskan duit hanya pada wangian2 ini? ini adalah minat dan juga nafsu. nafsu yer! sangat jahat! namun, aku puas hati. tujuan seterusnya adalah menukar handphone. yang pasti, duit aku akan banyak digunakan apabila handphone baru dibeli. aku bukanlah jenis yang mudah puas dgn apa yang aku ada, akan ade bnde2 lain yang akan menyusul. namun, aku tidaklah boros. aku cuba juga untuk menyimpan memandangkan ekonomi sekarang semakin merosot. ouh! aku terlupa, aku masih ada lagi simpanan! yahoo!

upm ialah tmpt belajar aku yg akan datang. tidaklah diketahui betapa hebatnye kolej kediamanku nnt. harapnya, tiada lah anasir jahat yang akan mengganggu. aku kuat. aku lemah. apekah? masih lagi teringat akan masa orientasi di kala mendaftar buat pertama kalinya. teruk! itulah yang sesuai untuk diberikan kepada fasi2 yang buzeh(sila refer diatas maksud word ini). ouh! aku malas hendak belajar. aku nak duit, aku nak kaya. wah! igt ade teko jin? kalau ade, semestinya manusia akan menjadi malas seperti lembu.(kesian lembu jugak yg kene)

aku sakit leher sekarang, terlalu tekun menulis entry ini. cewah! amboi, salah ke aku nak berkawan dgn sape2? manusia semakin bongkak dan riyak. aku masih tergolong diantara golongan2 yang aku sebutkan sendiri. kenapa? sbb aku ni berlagak. kawan2, ye ke aku berlagak? *sigh*

cukuplah luahan aku buat malam+pagi ini. dengan tiba-tiba, aku terasa ngantuk dan mahu tidur. mungkin kerana keletihan dan kedinginan air-cond yang dipasang pada suhu 16 darjah celcius. (gilo ke?) aku seperti di kutub selatan. sejuk!

akan bersambung pada hari esok. salam. beredar.

5 comments:

  1. sedih aku bace coretan ko pami..hahaha..prfume ko yg byk2 tu..klu da insaf..kc aku jela..hehe

    ReplyDelete
  2. haha..klu ak kene kc ko satu..bek ko tuka niat xpyh insaf..haha..

    ReplyDelete
  3. mie....
    de org ikutkan nafsu die bahgia..
    de org ikutkan nafsu die cilake...
    so pandai2la melayan nafsu dengan baik....
    x layan kite pulak terseksa...

    pasal org kate riak n sombong..pedulikan je...duit ko barang ko..diri ko...ko buat pe ko rase nk buat..ko beli pe ko rase nk beli...org yang bnyak komplain ni die JELES je...x yah layan..

    erk...aku x nk perfume ko sume tu..duniawi blake tu......aku nk hp sony ko je.. ...hehehe...

    ReplyDelete
  4. Why bother about those names people call you,
    live your life bro,
    as long as you know what you are doing is right,so be happy

    ReplyDelete
  5. Memer - i dun gv a shit about it..it just about me thinking about myself..yes, i am happy as i live now..well, for some people, they just couldnt accept me for who i am..duhh~

    ReplyDelete